Spørsmål og svar om betaling & faktura

Hvordan betaler jeg min ordre?

Kobuk tilbyr følgende betalingsmuligheter:

  • Kortbetaling med Visa, Mastercard, Maestro
  • Vipps
  • Faktura med 14 dagers forfall og mulighet for forlengelse og delbetaling
  • Forskuddsbetaling fra din bankkonto til Kobuk AS’ bankkonto via din nettbank
Kan jeg få kreditt?

Kobuk tilbyr fakturaløsning via Collector Bank, hvor du får betalingsutsettelse i 14 dager. Merk at du blir kredittsjekket av Collector Bank.

Kan jeg få utsatt fakturabetalingen over 14 dager?

Ja, du kan få betalingsutsettelse på fakturaer utover de kostnadsfrie 14 dagene. Da må du logge deg inn på bill.collectorpayments.no og søke om en avbetalingsavtale. Merk at Collector Bank tar betalt for en slik utsettelse gjennom et gebyr og rentebelastning.

Hvorfor avslås fakturabetaling?

Fakturabetaling tilbys ikke dersom kredittsjekken får negativt utfall, Det kan skyldes at det er registrert betalingsanmerkninger eller annet. Hvis du mener dette er feil, vennligst ta kontakt med Collector Banks kundeservice via e-post på bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00. Se også FAQ på bill.collectorpayments.no.

Merk at Kobuk AS ikke har noe påvirkning på utfallet av kredittsjekker, og kan således ikke hjelpe med mindre det er tekniske feil som gjør at fakturabetaling feiler.

Spørsmål og svar om frakt & levering

Kan jeg spore min ordre?

Kobuk bruker Posten og Bring på levering av postpakker. Når din leveranse sendes ut fra vårt lager, vil du motta et sporingsnummer fra Posten både på din registrerte e-post og SMS. Denne referansen bruker til å spore pakken på www.posten.no.

For større ordrer som sendes på pall, så vil du bli kontaktet av sjåfør når bilen nærmer seg din leveringsadresse.

Hva koster frakten?

På ordrer opptil 155 kg med en verdi over kr 600 tilbyr vi gratis frakt.  For andre leveranser varierer fraktprisen etter vekt og destinasjon. Merk muligheten for å hente på lager og ordne transport selv.

Du kan sjekke fraktpris på ulike opsjoner i handlekurven og kassen. Husk å oppgi riktig postnummer til LEVERINGSADRESSEN.

Kan jeg hente på lager?

På bestillinger av hunde- og kattemat fra 155 kg kan du hente leveranse på lager i Oslo. I tillegg er det for enkelte regioner mulig å hente ordrer over 155 kg i Arendal (Froland), Mo i Rana, Bodø, Bjerkvik og Tromsø. På sistnevnte destinasjoner må du betale frakt fra Oslo, men løsningen kan være gunstigere for deg enn å få levert hjem.

Du får muligheten til å velge henting når du velger fraktalternativet i kassa.

Hvordan kan jeg få billigere palletransport av hundefor?

Dersom du ønsker å sjekke muligheten for billigere transport på ordrer over 155 kg, gjør som følger:

  • Har du optimalisert frakten pr pall? Husk vektgrense på 750 kg.
  • Hvis du bestiller et mindre kvantum, så kan det kanskje være lurt å dele ordren i mindre ordrer under 155 kg, som sendes som postpakker fremfor pall.
  • Sjekk om du kan finne billigere frakt selv hos transportører. Hvis tilfelle, velg da henting på Kobuks lager i Oslo.
  • Test i handlekurven/kassen hva det koster å få levert til en by/tettsted i nærheten, hvor du har en venn som kan motta for deg. Alternativt er det kanskje gunstigere å motta på jobben?
Hvorfor hoppet pallefrakten til nesten det dobbelte?

Hver pall tar en brutto varetekt på 750 kg, inkludert emballasje og plastring. I tillegg kommer vekten av pallen, slik at vi holder total pallevekt under 800 kg. Hvis du bestiller 60 sekker hundefor, så vil du få 48 sekker på pall nummer 1, mens pall nummer 2 får 12 sekker. Du betaler allikevel full pris for pall nummer 2. Vi anbefaler derfor på det sterkeste å optimalisere ordrene til det antall som gir mest fordelaktig frakt.

Spørsmål og svar om ordrer

Frist for bestilling

Ordrer som registreres før kl 12.00 sendes normalt ut samme dag.Dersom det er tomt på lager kan det ta noe lenger tid. Sjekk da forventet leveringstid på det aktuelle produktets side.

Kan jeg endre min bestilling?

Dersom bestillingen din er pakket og utsendt, så får vi ikke endret den. Men dersom det ikke er tilfelle, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg. For å ikke tape tid, ring oss på 41325399.

Kan jeg kansellere min ordre?

Som forbruker har du angrefrist, se våre salgsbetingelser. På utsendte ordrer må du ta i mot ordren og følge instruksene for retur.

Spørsmål og svar om feil, retur, angrerett

Det er feil på min leveranse. Hva gjør jeg?

Dersom det er skader på leveransen eller det er andre mangler, sørg for at du påfører det på fraktbrevet og får sjåfør til å signere på at leveransen er skadet. Noter også omfanget av skaden og ta gjerne bilder. Send umiddelbart epost til oss med informasjon og bilder, så tar vi kontakt med instrukser på neste steg.

Jeg ønsker å returnere varene. Hva gjør jeg?

Hvis du ønsker å benytte angreretten, så følge instruksene på angrerettskjemaet som fulgte med leveransen. Hvis du ikke har den, vennligst ta kontakt pr post. Ikke send varene i retur uten å følge instruksene eller fått direkte melding fra oss om hvordan du skal returnere varene.

Kan jeg returnere hundefor, kattefor og snack som er åpnet?

Det er ikke mulig å returnere hundefor, kattefor og snack produkter som er åpnet.

Kan jeg la være å hente postpakken når jeg angrer på kjøpet?

Nei, du kan ikke la være å hente postpakken når den er sendt ut. Du må hente pakken, følge angrefrist prosedyrene og returnere i henhold til instruks.